Skoda pillanatok

Mint ismeretes, július másodikán hajnalban megérkezett Miskolcra az első, 601-es pályaszámú Skoda 26THU3 típusú villamos, majd néhány nap múlva a sínekre is kimerészkedett és 5-én este hivatalosan is bemutatták a miskolciaknak a Városháztéren. Én ekkor nem voltam a városban (öcsémmel ellentétben), azonban a villamos hamarosan megkezdte 10000+1000 kilométeres futópróbáját, így nyáron és ősszel nap mint nap ingázott…

… Felső-Majláth és…

 

… a Selyemrét között. Azért nem a Tiszain fordultak, mert annak felújítása a rendezetlen tulajdonviszonyok miatt kimaradt a projektből és a rossz állapotú vágányokra nem szerették volna ráengedni az új villamost.

A járókelők hamar megszokták az új Skoda látványát, néhány nap alatt teljesen természetes felhasználója lett a miskolci sínpárnak.

Itt épp a sétálóutca felújítási munkálatain próbálja átvergődni magát a Városháztéren.

Itt pedig az Újgyőri piacon látható. A próbafutások alatt többek között 15 tonna régi sínszállal is terhelték a villamost, de például az ajtókat is minden megállóban nyitották, zárták (a peronhoz képest mindig a másik oldalon), hogy megállapítsák, tényleg bírni fogja-e a kocsi a normál üzemet.

 

Az államalapítás ünnepén, augusztus 20-án este, nem sokkal éjfél előtt megérkezett a második kocsi is, ami valójában elsőként lett legyártva, de egy ideig még Plzenben tesztelték. Az (akkor még) leendő 600-as a 601-essel ellentétben Bánrévénél érkezett az országba, így észak felől közelítette meg a várost, itt épp a Búza tér felől kanyarodnak rá a Baross Gábor, majd az Üteg utcára.

Az MVK most is beengedte az érdeklődőket tekintettel azokra, akik esetleg az első alkalommal nem tudtak ott lenni. Persze sokan voltunk, akik már másodszorra néztük végig a műveletsort, de valószínűleg azért ez nem fog megtörténni még további 29-szer.

Miközben folyamatban volt a 600-as üzembe helyezése, a 601-es szorgalmasan rótta a köröket.

Majd hamarosan a 600-as is megkezdte a próbákat, ez a kép már decemberben készült, méghozzá nem akárhol: a Tiszain.

 

Eredetileg ugyanis úgy tervezték, hogy október-november folyamán felújítják a vágányokat (hosszútávon pedig EU-s pénzből tervezik teljesen felújítani, átalakítani a Tiszait és környékét), és utána karácsonyi ajándékként már utasokat is szállított volna a két jármű. A közbeszerzés elhúzódása miatt viszont a felújításra előreláthatólag csak tavasszal kerülhet sor, ezért decemberben néhányszor mégis bemerészkedtek a végállomásra, és nagyon lassan ugyan, de gond nélkül vették az akadályt a Skodák. Ennek ellenére egyelőre még kérdéses, mikor utazhatunk ezeken a járműveken.

Főoldal