2013. nyár
(II. rész)

Előző oldal

Az utolsó képem a hibrid Volvoról. Bár a bérlés eredetileg három évre szólt volna, szeptemberben, másfél év után az MVK visszaadta a buszt. Gyanítható, hogy nem igazán hozta a várt megtakarítást, és a cég nem véletlenül döntött inkább a CNG technológia mellett. Érdekes, hogy ehhez képest Kecskeméten a közeljövőben hibrid Mercedesek fognak járni, persze ott a városszerkezet és a domborzati viszonyok alapvetően eltérnek a miskolcitól.

A rendszám megtekintése után akár azt is gondolhatnánk, hogy új SL 223-as állt forgalomba, de nem: nyár elején a JIC-893 (421) és JIC-894 (422) új rendszámot kapott: MIV-317 és 318.

Egyik délután kicsit fotózgattam az Északi tehermentesítőn (nem miskolciak kedvéért: 1, 1A Szeles utca-Győri kapu közötti útvonala), elvégre több, mint 16 éve a mindennapjaimhoz tartozik az itteni utazás, és a jövőben lesznek itt változások. Az első kép a nem épp frekventált Szent Anna téri (2000-ig Eszperantó tér) megállóban készült.

 

A nagy változások konkrétan az 1A-s megszűnését jelenti majd, jobban mondva villamossal való felváltását.

Az 1-es egyelőre úgy tűnik, megmenekül, igaz a korábbi 1, 1A közös követéshez képest elég kiherélt formában. Bár a 15-20 perc még pont jó ahhoz, hogy viszonylag használható vonal legyen, meglegyen a villamos által meg nem adott közvetlen Búza téri kapcsolat, de az 5-8 percenként közlekedő villamosnak mégse jelentsen komoly konkurenciát, párhuzamosságot. Viszont az itteni önálló szakaszán durva színvonalcsökkenés lesz az 1A megszűnése (5-10 percről 15-20-ra csökkenés), idáig mindenképpen kellene valami betétjárat, de a legjobb talán a többnyire szintén 15-20 percenként közlekedő 3-as Újgyőri főtérig hosszabbítása lenne.

 

Dózsa György u., Petőfi tér. Az 1-es és a 101-es 1984. február elsején lett kirakva a Széchenyi utcából, amikor elkezdték a villamospálya felújítását és a sétálóutca kiépítését. Az 1988-ban megindult 18-as és 1992-ben újraindított 1A-s útvonala is idekerült, 2006 évvégén viszont a 101-es és a 18-as megszűnt.

 

Ezután a Vörösmarty utcai felüljárón fényképeztem, itt remélhetőleg a közeljövőben nagy építkezések és változások lesznek, ami elképzelhető, hogy a 3-as és 3A-s terelésével is együtt jár majd. A 3-ason kint lévő 652-est megvártam visszafelé is, sajnos abban a pillanatban, hogy fotóztam volna, egy autó pont előttem megállt a felüljáró kellős közepén, majd rögtön tovább is indult. Talán telefonált, vagy rájött, hogy itt nem lehet majd balra fordulni és hirtelen megállt, hogy mi tévő legyen, mindenesetre tipikus.

 

 

Várakozás közben persze fotóztam a többi buszt, ráadásul kifogtam a MIVÍZ szerződésest is, „igényes” reklámmal az oldalán.

Nem hagytam magam, kimentem Szirmára, ott sikerült lekapni a 652-est.

Egy kép a 24-es szinvaparki kanyargásáról. Egyszer hátha összekötik egy másik viszonylattal és megszűnik az értelmetlen forgolódás.

 

 

Ezeket a képeket kb. negyed óra leforgása alatt készítettem, így azt gondolhatnánk, milyen sok Ikarus 260-as közlekedik még, pedig a valóság az, hogy jelenleg már csak a képen látható három példány (AKD-530, 541, 547) van forgalomban az MVK-nál. A háromból két kocsi általában az Auchan 2 és a Tesco járatokon van.

 

AKD-530 az Ifjúság utcánál egy Neoplan társaságában és lent a Tesconál, a háttérben Hejőcsabával.

 

Hétvégén gyakorlatilag már csak az Auchan 1-en fordulhat elő Ikarus 280-as, de a viszonylat Centrumig történő visszarövidítése óta már nem igazán indokolja az utasszám.

 

 

Hétvégi csendélet az Arany János utcában, majd a Corvin utca immár munkanap.

GSZ-863 kanyarog fenn a Tamperén.

Még a tavaly nyári menetrendváltás újdonsága volt, hogy az 1A-s nem közlekedik hétvégén, ilyenkor az 1-es a Selyemréten át megy. Közel harminc év után újra.

 

Az oldal végére néhány debreceni kép jutott: ez itt az erdei vasút belső, Hétvezér utcai végállomása.

 

Ez pedig Hármashegyalja, ahol a megszokottól eltérően két szerelvény is állt a vasút születésnapja alkalmából. A forgalmat amúgy három MK48-as mozdonnyal bonyolítják le: MK48 2002, 2006, 2009.

Az egykori belső végállomás, Debrecen-Fatelep pusztuló állomásépülete. Manapság a vonatokra csak egy km-rel odébb, a Hétvezér utcánál lehet felszállni.

 

És végül két kép a Nagyállomásnál a villamosforduló felújítása miatt épített új (ideiglenes) buszvégállomásról, és a kocsiszín átépítése miatt a tárolóvágányra száműzött 489-es Bengáliról.

Főoldal