2013. nyár Az utolsó képem
a hibrid Volvoról. Bár a bérlés eredetileg három évre szólt volna,
szeptemberben, másfél év után az MVK visszaadta a buszt. Gyanítható, hogy nem
igazán hozta a várt megtakarítást, és a cég nem véletlenül döntött inkább a
CNG technológia mellett. Érdekes, hogy ehhez képest Kecskeméten a
közeljövőben hibrid Mercedesek fognak járni, persze ott a városszerkezet
és a domborzati viszonyok alapvetően eltérnek a miskolcitól. A rendszám
megtekintése után akár azt is gondolhatnánk, hogy új SL 223-as állt
forgalomba, de nem: nyár elején a JIC-893 (421) és JIC-894 (422) új
rendszámot kapott: MIV-317 és 318. Egyik
délután kicsit fotózgattam az Északi tehermentesítőn (nem miskolciak
kedvéért: 1, 1A Szeles utca-Győri kapu közötti útvonala), elvégre több,
mint 16 éve a mindennapjaimhoz tartozik az itteni utazás, és a jövőben
lesznek itt változások. Az első kép a nem épp frekventált Szent Anna
téri (2000-ig Eszperantó tér) megállóban készült. A nagy
változások konkrétan az 1A-s megszűnését jelenti majd, jobban mondva
villamossal való felváltását. Az 1-es
egyelőre úgy tűnik, megmenekül, igaz a korábbi 1, 1A közös
követéshez képest elég kiherélt formában. Bár a 15-20 perc még pont jó ahhoz,
hogy viszonylag használható vonal legyen, meglegyen a villamos által meg nem
adott közvetlen Búza téri kapcsolat, de az 5-8 percenként közlekedő
villamosnak mégse jelentsen komoly konkurenciát, párhuzamosságot. Viszont az
itteni önálló szakaszán durva színvonalcsökkenés lesz az 1A megszűnése
(5-10 percről 15-20-ra csökkenés), idáig mindenképpen kellene valami
betétjárat, de a legjobb talán a többnyire szintén 15-20 percenként
közlekedő 3-as Újgyőri főtérig hosszabbítása lenne. Dózsa György
u., Petőfi tér. Az 1-es és a 101-es 1984. február elsején lett kirakva a
Széchenyi utcából, amikor elkezdték a villamospálya felújítását és a
sétálóutca kiépítését. Az 1988-ban megindult 18-as és 1992-ben újraindított
1A-s útvonala is idekerült, 2006 évvégén viszont a 101-es és a 18-as
megszűnt. Ezután a
Vörösmarty utcai felüljárón fényképeztem, itt remélhetőleg a
közeljövőben nagy építkezések és változások lesznek, ami
elképzelhető, hogy a 3-as és 3A-s terelésével is együtt jár majd. A
3-ason kint lévő 652-est megvártam visszafelé is, sajnos abban a
pillanatban, hogy fotóztam volna, egy autó pont előttem megállt a
felüljáró kellős közepén, majd rögtön tovább is indult. Talán
telefonált, vagy rájött, hogy itt nem lehet majd balra fordulni és hirtelen
megállt, hogy mi tévő legyen, mindenesetre tipikus. Várakozás
közben persze fotóztam a többi buszt, ráadásul kifogtam a MIVÍZ
szerződésest is, „igényes” reklámmal az oldalán. Nem hagytam
magam, kimentem Szirmára, ott sikerült lekapni a 652-est. Egy kép a
24-es szinvaparki kanyargásáról. Egyszer hátha összekötik egy másik
viszonylattal és megszűnik az értelmetlen forgolódás. Ezeket a
képeket kb. negyed óra leforgása alatt készítettem, így azt gondolhatnánk,
milyen sok Ikarus 260-as közlekedik még, pedig a valóság az, hogy jelenleg
már csak a képen látható három példány (AKD-530, 541, 547) van forgalomban az
MVK-nál. A háromból két kocsi általában az Auchan 2 és a Tesco járatokon van. AKD-530 az
Ifjúság utcánál egy Neoplan társaságában és lent a Tesconál, a háttérben
Hejőcsabával. Hétvégén
gyakorlatilag már csak az Auchan 1-en fordulhat elő Ikarus 280-as, de a
viszonylat Centrumig történő visszarövidítése óta már nem igazán
indokolja az utasszám. Hétvégi
csendélet az Arany János utcában, majd a Corvin utca immár munkanap. GSZ-863
kanyarog fenn a Tamperén. Még a tavaly
nyári menetrendváltás újdonsága volt, hogy az 1A-s nem közlekedik hétvégén,
ilyenkor az 1-es a Selyemréten át megy. Közel harminc év után újra. Az oldal
végére néhány debreceni kép jutott: ez itt az erdei vasút belső,
Hétvezér utcai végállomása. Ez pedig
Hármashegyalja, ahol a megszokottól eltérően két szerelvény is állt a
vasút születésnapja alkalmából. A forgalmat amúgy három MK48-as mozdonnyal
bonyolítják le: MK48 2002, 2006, 2009. Az egykori
belső végállomás, Debrecen-Fatelep pusztuló állomásépülete. Manapság a
vonatokra csak egy km-rel odébb, a Hétvezér utcánál lehet felszállni. És végül két
kép a Nagyállomásnál a villamosforduló felújítása
miatt épített új (ideiglenes) buszvégállomásról, és a kocsiszín átépítése
miatt a tárolóvágányra száműzött 489-es Bengáliról. |