2011. január-június
(II. rész)

Előző oldal

 

Március elsején megkezdődött a bontás a Győri kapuban, majd nem sokkal később a diósgyőri szakaszon is.

 

A Gyula utca és Lézerpont megállók. Az Újgyőri főtér irányú forgalmat a buszokkal, villamospótlókkal együtt a Kiss Ernő útra terelték, a Győri kapu egyirányú lett a belváros felé, csak a buszok és a célforgalom hajthat be.

 

Próbálom a képeket időrendben bemutatni, ezért egy kis kitérő: 2005-ben került felújításra az MVK első nosztalgia busza, az Ikarus 31-es, 2010. december 9-én pedig levizsgázott az újabb, Ikarus 620-as veterán busz. Március 11-én délután a telepen bárki megtekinthette.

Sokkal jellemzőbb volt ez a típus a városra, mint a 31-es: 1959 és 1968 között összesen 143 darab állt forgalomba, az utolsókat 1978-ban selejtezték. Tizenöt kocsit csuklósítottak is.

Május elsején nem volt valami jó idő, ezért csak a Majális-parkban tartózkodóként kint lévő 526-osról készítettem egy képet.

AKD-742 délelőtti pihenőjét tölti az Újgyőrin.

 

 

Az 1, 1A, 1VP viszonylatok a buszvégállomáson keresztül közlekednek, ...

... így neki láthattak az Újgyőri főtér átépítésének.

 

A Győri kapuban nagyon gyorsan haladtak az építéssel, májusban már kész volt a villamospálya, csak az aszfaltozás, és a megállók voltak hátra.

Egy kép a Thököly utcától felfelé.

 

A villamosok a Tiszai pályaudvar-Thököly utca között közlekedtek, ahol ez az ideiglenes végállomás várta az utasokat.

Az átszállás kényelmes lett volna, ha a 3-4 percenként közlekedő villamoshoz nem 6-7 percenként lett volna villamospótló.

 

Három féle villamospótló indult: 1VP Thököly u. - Diósgyőr, 2VP Thököly u. - Vasgyár - Diósgyőr, ...

... 0VP Thököly u. - Újgyőri főtér - Győri kapu - Thököly u. Ez a körjárat csak csúcsidőben közlekedett, szólóval.

 

A villamospótlókon kívül az 1, 1A is be lett kanyarintva a Thököly utcához, és kicsit be is lettek sűrítve.

 

Mivel tavaly is a Thökölyn volt a végállomás, ez a rövid szakasz ekkor még nem került felújításra, de már itt sem volt sok hátra a nagypaneles villamospályának.

 

Ha már erre jártam, készítettem pár képet az új Szent Anna téri megállóról, egyelőre még esőbeálló nélkül.

 

Átmeneti állapot: új megálló, régi esőbeálló.

A 21-es, 33-as járatok a belváros felé a Meggyesalja utcán közlekednek, ahol a kép is készült. Ha a Kiss Ernő meghosszabbítása teljesen elkészül, a Geró János utcán fognak menni (ott, ahol most felfelé), Ki irányban pedig a felújított Petőfi Sándor utcán.

 

028 és 405 a Nagyváthy és Teleki utcai megállók között.

 

799 a Teleki utcánál. Néhány évvel ezelőtt kellett volna itt fotózni, akkor "kicsit" gyakrabban jött fotótéma.

Nézzünk szét Diósgyőrben is, ahol ekkor már elkezdték a hosszabbítás előkészítését.

Ez sem sokáig fog már így kinézni.

 

GTH-771 és AKD-759.

A végállomás épület hamarosan bontásra kerül, közlekedésbiztonsági szempontból nem is baj, nem lehetett belátni a zebrát.

 

Május végére már a végállomáson is elbontották a síneket.

AKD-738 a villamospótlók leszállóhelyén.

A nyári menetrendváltásig a 2VP is Diósgyőrig járt, azóta csak az 1VP átlag 10 percenként, a 6 percenkénti villamos helyett.

Ugyan az 1, 1A sűrűbben jár, de ez csak óránként plusz egy-két indulást jelent.

Következő oldal

Főoldal