2011. január-június
(I. rész)

Miskolci életképek az elmúlt fél évből. A téli szünet után folytatódott a villamospálya felújítása, az új szakasz építése is elkezdődött, bemutatták a felújított Ikarus 620-as veterán autóbuszt, de sajnos a tömegközlekedés leépítése, a járatok ritkítása is erőteljes lendületet vett, igaz a nyári menetrendváltáskor életbe lépett néhány pozitív változás is (na nem sok).

 

Az év első komolyabb eseménye a TESCO Avas járat február elsejei megszűnése volt. Pontosabban a Tesco az MVK helyett egy másik céggel kötött szerződést, ezért január utolsó napjaiban kénytelen voltam a szokásosnál is többször tévedni az Avasra.

Sokan értelmetlennek tartják ezt a járatot, mivel sok más viszonylat szinte teljesen lefedi az útvonalát. Pedig, mint látható, van rá igény, meg amúgy is az áruház fizeti.

Még egy kép az Avastetőn, a Leszih utcánál. Az új vállalkozó egy fehér mikrobuszt állított forgalomba, nem igazán volt kihasználva, sokan szerintem nem is tudtak róla, mivel a médiában az jelent meg, hogy megszűnik (pedig a valóságban csak az MVK számára szűnt meg). Valószínűleg ez is közrejátszhatott abban, hogy május 2-től újra az MVK üzemelteti a járatot, ráadásul pénteken és szombaton délelőtt is közlekedik.

 

A Kocsonyafesztivál ideje alatt a villamosok a Tiszai-Szinvapark, Malomszög utca-Diósgyőr között, illetve a vasgyári hurokban közlekedtek. A Malomszögön a fordulás az új visszafogóváltón keresztül történt.

A Malomszög-Szinvapark között villamospótlók közlekedtek, a sétálóutcát kikerülve. Először volt szerencsétlenkedés bőven, de idővel sikerült tömegközlekedést csinálni.

2011. március elsejétől folytatódott a Zöld Nyíl Villamosprojekt, ezúttal a Thököly utcától kifelé, így február végén fotóztam kicsit az eredeti állapotokat.

Az egyik legkomolyabb változás, hogy az Újgyőri főtértől kifelé is burkolt pálya épül az eddigi zárt helyett. Igaz továbbra is el lesz választva a közúttól, így felmerül a kérdés, hogy ez miért is jó? A leglátványosabb persze a füvesített pálya lenne, csak azt gondozni is kell, a karbantartás fogalma pedig ebben az országban ismeretlen.

787 fordul ki az Újgyőriről.

Az Újgyőri főtér is alaposan át fog épülni, a körforgalom közepén a megállók, díszkő helyett egy füves terület lesz.

 

A megállók előrébb lesznek (Diósgyőr felé), a város felé vezető út hátul, a buszvégállomás területén fog vezetni, így a villamos-busz közötti átszálláskor nem kell majd utat keresztezni. A probléma csak az, hogy 1-es és 2-es villamos belváros irányú megállója távol lesz egymástól, lehet majd rohangálni (egy jó, valós idejű utastájékoztató rendszer persze megoldhatja ezt a problémát).

 

További változás, hogy a fővonali vágányok a körforgalom közepén "kiegyenesednek".

Ennek persze az a következménye, hogy a közútnak lesz egy kis íve a Bükk áruház felé, így már tényleg körforgalom alakja lesz a helynek.

 

Az átépítésre már csak azért is szükség van, mert az alacsonypadlós villamosok miatt nem túl jó megoldás az ívben lévő megálló.

 

192.

207.

 

184.

Aki eddig a belváros felé akart utazni, kiállt a térre, és ami hamarabb jött, arra felszállt. A jövőben ez nem lesz ilyen egyszerű.

Induljunk el a Győri kapu felé: AKD-759 az Örs utca és a főtér között.

022 szintén. Az év első két hónapjában a villamosok átmenetileg végig közlekedtek, az eredeti menetrend szerint, de a villamospótlás miatti sűrűbb menetrend továbbra is érvényben maradt az 1, 1A viszonylatokon. Ennek ellenére, mint látható, továbbra is magas kihasználtsággal közlekedtek, vagyis normális útvonalon, normális menetrenddel mindig van igény a tömegközlekedésre. Az utasszám csökkenést a ritkítások és az állandó áremelések okozzák, aminek eredménye a kevesebb utas miatt csak a még kevesebb bevétel lesz.

A Győri kapu még nagypaneles villamospályával.

Ennek a fotónak az értéke pár év múlva "felbecsülhetetlen" lesz: a villamospálya megújul, a bécsi villamosok le lesznek cserélve, az Ikarusok szintén (ha nem is jönnek helyettük új kocsik, a ritkítások miatt lassan már pótlás nélkül selejtezésre kerülhetnek), az 1-es, 1A-s meg fog szűnni, csak villamos fog itt járni.

 

A 658-as és a 182-es közelebbről.

A Zoltán utcánál és a többi győri kapui megállónál buszöböl épül.

A Thököly előtti rész, ahol a már megújult és a még átépítés előtt álló szakasz találkozik.

 

 

A Kiliánnál is komoly változások lesznek: azon kívül, hogy a megálló középperonos lesz, a két vágány között épül egy kihúzó, itt lesz a végállomása a majdani 1A villamosnak.

Következő oldal

Főoldal