Volvo 7700 Hybrid

2012. április 2-án új autóbusszal gazdagodott a miskolci tömegközlekedés: az MVK egy Volvo 7700 Hybrid típusú autóbusz 3 éves bérletét kezdte meg, melynek során a cég tapasztalatot szeretne nyerni a hibrid technológia tulajdonságairól. A hajtásrendszer lényege, hogy a buszban egy villany- és egy dízelmotor is van, 20 km/h-ig csak a villanymotor hajtja a járművet (akkumulátorról táplálva), utána a dízelmotor is beindul, majd az utazási sebesség elérésekor már csak az dolgozik. Álló helyzetben a dízel erőforrás automatikusan leáll. A megoldás előnye, hogy kedvezőbb a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.

A jármű az MBK-620-as rendszámot kapta és április 3-án állt utasforgalomban a 3A-s viszonylaton, azóta jellemzően a 3A-s, 8-as, 11-es, 24-es vonalakon dolgozik.

Egy kép a Bábonyi-bércen. Kívülről szerintem nagyon jól néz ki, ez a színösszeállítás rendkívül jól sikerült, belülről azonban már nem ilyen rózsás a helyzet, sem a belsőtér elrendezése, sem a dizájnja, színvilága nem tetszik.

Hétvégi kép a Vízügy és a Vasúti sorompó megállók között.

 

A martinkertvárosi mellékutcákban is jól mutat, az Ikarus 200-asokat nem számítva talán ez a busz néz ki Miskolcon a legjobban.

A reptéren lassan, tisztán villanymotoros üzemmódban közelíti meg a felszállóhelyet. Alacsony sebességnél olyan érzése van az embernek, mintha trolibuszon utazna, aztán bekapcsol a dízelmotor és az illúziónak annyi.

 

A baloldali képen a 20 emeletes mögött halad el, a jobboldalin pedig a kisforgalmú Bulcsu utcai megálló mellett húz el.

 

Itt pedig a Batthyány utcában halad el a decemberi ködben. A villanymotoros rásegítés miatt a dízelmotor mindössze 5 literes és négy hengeres, 215 lóerős. A villanymotor pedig további 160 lóerőt ad a „közösbe”.

Amúgy a menetkomfort sem az igazi, például a sebességváltás elég sok ideig tart, olyan, mintha kéziváltós lenne.

 

Egy kis kiállás a reptéren, a téli mocsokban.

 

És akkor tekintsük meg belülről is. Mint látható, az utastér elég szűkre sikerült.

Az MVK tapasztalatai amúgy viszonylag kedvezőek, a megszokott 35-42 helyett ez a busz csak 25-32 litert fogyaszt 100-on. Ennek ellenére a pletykák mégis arról szólnak, hogy a közlekedési vállalat inkább a gázüzemű buszok irányába mozdulna el, és a közeljövőben uniós támogatásból 75 darab CNG-s szólót vásárolna.

Főoldal