Rákoskeresztúri fotózás
(II. rész)

Előző oldal

 

 

A vasúti sínek másik oldalán is volt élet a 67, 97E, 169E viszonylatok jóvoltából.

Na meg ez a C80-as is elhúzott.

 

És hát persze magukon a síneken is volt mit fotózni: újabb két kép a 80-as vonal mindennapjaiból.

 

Ezután továbbbuszoztam a néhány éve végállomástalanított keresztúri városközponthoz.

 

 

Majd Rákoshegyen, a 98-as és 198-as közös szakaszán fotóztam. Öt évvel ezelőtt már jártam erre átutazóban, akkor döntöttem el, hogy majd egyszer fogok még fotózni a Baross utcai erdős szakaszon. A két viszonylaton többnyire Ikarus 412-es közlekedett, de szerencsére 260-ast is sikerült kifogni.

 

Eltérő festésű 412-esek a Vörösmarty, illetve Melczer utcai megállókban. Megmondom őszintén, nekem a 412-esek világoskék festése sokakkal ellentétben tetszik, az persze más kérdés, hogy sikerült felrúgni a sok évtizedes tradíciót. Az egyre több közlekedési vállalatnál elterjedő unalmas, költséghatékony fehérnél viszont szerintem így is ezerszer jobb.

Ady Endre utca. Itt is mindig sütött a nap, csak pont akkor nem, amikor végre nagy nehezen jött valami busz és fotózhattam volna.

 

Visszamentem a Melczerhez, de már egyre jobban kezdett felidegesíteni az egyre több felhő, valamint az, hogy a két viszonylat közös, 7-8 perces követése ellenére nem egyszer 15-20 perceket kellett várni, menetrendszerűségnek szinte nyoma sem volt.

Így meguntam, és ezzel a 168-assal visszamentem az Örsre.

Ott már egy darab felhő nem volt, ismét megfelelő volt az időjárás a fényképek készítéséhez.

 

Gyors gondolkodás után úgy döntöttem, hogy felmegyek a várba, ahol a BKV talán legrosszabb műszaki állapotú, és így a forgalomból való kivonásra egyre esélyesebb busztípusa, az Ikarus 405-ös közlekedik.

 

Én személy szerint kedvelem ezeket a buszokat, még gyerekkori, békásmegyeri családi nyaralásunk alatt a szívemhez nőttek a 145-ös, 146-os vonalakon. Persze ez nem változtat azon a tényen, hogy az üzemkészségük nagyon gyenge.

Előbb-utóbb talán sor kerül a cseréjükre, egy magyar gyártmányú Webasto-Rába-Molitus S91-es például már nyár eleje óta közlekedik a fővárosban, remélhetőleg hamarosan újabb példányok követik.

 

Országház utcába beforduló 405-ösök.

 

 

Ahogy változott a napállás, úgy váltottam én is folyamatosan fotóhelyet, itt épp a Várfok utcára.

 

Ez a két kép pedig gyakorlatilag már a Moszkva téren készült.

Ez pedig elvileg is.

 

A körúti villamosoknak épp vágányzár volt, ezért átmenetileg néhány csatolt ICS is közlekedett, mint a régi szép időkben.

Valahol a vonalon is meg akartam örökíteni egy szerelvényt, a Margit-híd jó választás volt.

 

Bár 2006 óta a Nagykörút a Combinok terepe, nem egyszer volt már szükség a régi csuklósok segítségére azóta is. És még ki tudja, hányszor lesz.

Főoldal