Rákoskeresztúri fotózás A vasúti
sínek másik oldalán is volt élet a 67, 97E, 169E viszonylatok jóvoltából. Na meg ez a
C80-as is elhúzott. És hát
persze magukon a síneken is volt mit fotózni: újabb két kép a 80-as vonal
mindennapjaiból. Ezután
továbbbuszoztam a néhány éve végállomástalanított keresztúri városközponthoz. Majd Rákoshegyen, a 98-as és 198-as közös szakaszán fotóztam.
Öt évvel ezelőtt már jártam erre átutazóban, akkor döntöttem el, hogy
majd egyszer fogok még fotózni a Baross utcai erdős szakaszon. A két
viszonylaton többnyire Ikarus 412-es közlekedett, de szerencsére 260-ast is
sikerült kifogni. Eltérő
festésű 412-esek a Vörösmarty, illetve Melczer utcai megállókban.
Megmondom őszintén, nekem a 412-esek világoskék festése sokakkal ellentétben
tetszik, az persze más kérdés, hogy sikerült felrúgni a sok évtizedes
tradíciót. Az egyre több közlekedési vállalatnál elterjedő unalmas,
költséghatékony fehérnél viszont szerintem így is ezerszer jobb. Ady Endre
utca. Itt is mindig sütött a nap, csak pont akkor nem, amikor végre nagy
nehezen jött valami busz és fotózhattam volna. Visszamentem
a Melczerhez, de már egyre jobban kezdett felidegesíteni az egyre több
felhő, valamint az, hogy a két viszonylat közös, 7-8 perces követése
ellenére nem egyszer 15-20 perceket kellett várni, menetrendszerűségnek
szinte nyoma sem volt. Így
meguntam, és ezzel a 168-assal visszamentem az Örsre. Ott már egy
darab felhő nem volt, ismét megfelelő volt az időjárás a
fényképek készítéséhez. Gyors
gondolkodás után úgy döntöttem, hogy felmegyek a várba, ahol a BKV talán
legrosszabb műszaki állapotú, és így a forgalomból való kivonásra egyre
esélyesebb busztípusa, az Ikarus 405-ös közlekedik. Én személy
szerint kedvelem ezeket a buszokat, még gyerekkori, békásmegyeri családi
nyaralásunk alatt a szívemhez nőttek a 145-ös, 146-os vonalakon. Persze
ez nem változtat azon a tényen, hogy az üzemkészségük nagyon gyenge. Előbb-utóbb
talán sor kerül a cseréjükre, egy magyar gyártmányú Webasto-Rába-Molitus
S91-es például már nyár eleje óta közlekedik a fővárosban,
remélhetőleg hamarosan újabb példányok követik. Országház
utcába beforduló 405-ösök. Ahogy
változott a napállás, úgy váltottam én is folyamatosan fotóhelyet, itt épp a
Várfok utcára. Ez a két kép
pedig gyakorlatilag már a Moszkva téren készült. Ez pedig
elvileg is. A körúti
villamosoknak épp vágányzár volt, ezért átmenetileg néhány csatolt ICS is
közlekedett, mint a régi szép időkben. Valahol a
vonalon is meg akartam örökíteni egy szerelvényt, a Margit-híd jó választás
volt. Bár 2006 óta
a Nagykörút a Combinok terepe, nem egyszer volt már szükség a régi csuklósok
segítségére azóta is. És még ki tudja, hányszor
lesz. |