Néhány kép Pécsről
(I. rész)

2010 augusztusában három napot Pécsen töltöttem, akkor úgy volt, hogy hamarosan lecserélik a Pécsi Közlekedési Zrt. járműveit, de új buszok azóta sem érkeztek. Korábban az önkormányzaton kívül egy magáncég is részesedést szerzett a PK Zrt.-ben. A Mecsek-busz Kft. nem vásárolta meg az ígért új buszokat, de az önkormányzat sem fizette ki a veszteséget a cégnek a szerződés ellenére. Vagyis egy jó nagy politikai szerencsétlenkedés lett az egészből, jó magyarosan.

Nagyszabású fotózást terveztem, de az időjárás ezt sajnos nem tette lehetővé, az internetes előrejelzés ellenére sötét, borús idő volt, csak ritkán sütött a nap. Érkezésem után nem sokkal pont volt egy kis napsütés, így a buszállomáson gyorsan kilőttem pár kocsit, mint például ezt a szép Ikarus 266-ost.

Ez a Credo már koránt sem nevezhető szépnek, de a nap jó szögből érte, így ezt is lekaptam.

Egy jó állapotú Ikarus 250-es.

Ezek a C56-os Ikarusok igen jó gépek.

2009-ben négy Credo EN18-ast állított forgalomba a Pannon, többek között Komlóra is járnak, megbirkóznak a meredek, kanyargós mecseki utakkal is. Korábban a legtöbben elképzelhetetlennek tartották, hogy oda csuklós járjon.

A NABI 700SE buszok szintén Magyarországon, konkrétan Kaposváron készültek.

 

Egy MAN és még egy Credo.

Sajnos beborult, mire Uránvárosba értem. A helyi közlekedést Ikarus 200-asok, 400-asok, Mercedes-Benz Conecto-k és néhány Citaro látja el.

Egy 24-essel kimentem Szentkútra. Nagyon hangulatos a sok keskeny, hegyi buszvonal, sajnos ilyen időben nem nagyon tudtam ezeket fotózni.

Az egyik legnagyobb magyarországi lakótelep található Kertvárosban. Ez a mediterrán hangulatú végállomás 2006-ban épült a régi kertvárosi, valamint a Nevelési Központ összevonásaként. Utasforgalma nem túl nagy, mivel a házaktól messzebb van, az utasok inkább az eredeti megállókban szállnak fel.

 

 

 

Egy kicsit megint sütött a nap, így gyorsan végigfotóztam a tárolót.

 

 

 

 

 

 

A Csontváry utcai megállóban még a nyári menetrend ellenére is 1-2 percenként akadt fotótéma. Komolyan elgondolkodtam, hogy Pécsen a menetrendet tekintve jobb színvonalú-e a tömegközlekedés, mint Miskolcon. A miskolci ritkítások miatt most már biztos vagyok benne, igaz lehet, Pécs se fogja tudni elkerülni a járatcsökkentést.

A 61-es és a 62-es viszonylat két, ötperces menetidejű vonal, a kertvárosi lakótelepen belül közlekednek. A kép az Illyés Gyula utcában készült.

 

BPX-182.

És újból IUE-657. Jó időben milyen jó fotóhely lett volna.

 

Uránvárosban találtam egy kis napsütést, így gyorsan fotóztam egy kicsit. A baranyai megyeszékhelyen öt, 1995-ös évjáratú Ikarus 435-ös közlekedik.

 

BPV-102 és KGR-247.

KGR-248 az Olympia Üzletháznál.

 

Két Pannonos jószág.

BPV-093 egy trilexes-ráncajtós-budifülkés gép, lesz még hozzá szerencsénk.

Következő oldal

Főoldal