2010 augusztusában három napot Pécsen töltöttem,
akkor úgy volt, hogy hamarosan lecserélik a Pécsi Közlekedési Zrt.
járműveit, de új buszok azóta sem érkeztek. Korábban az önkormányzaton
kívül egy magáncég is részesedést szerzett a PK Zrt.-ben. A Mecsek-busz Kft.
nem vásárolta meg az ígért új buszokat, de az önkormányzat sem fizette ki a
veszteséget a cégnek a szerződés ellenére. Vagyis egy jó nagy politikai
szerencsétlenkedés lett az egészből, jó magyarosan. Nagyszabású fotózást terveztem, de az
időjárás ezt sajnos nem tette lehetővé, az internetes
előrejelzés ellenére sötét, borús idő volt, csak ritkán sütött a
nap. Érkezésem után nem sokkal pont volt egy kis napsütés, így a
buszállomáson gyorsan kilőttem pár kocsit, mint például ezt a szép
Ikarus 266-ost. Ez a Credo már koránt sem nevezhető szépnek,
de a nap jó szögből érte, így ezt is lekaptam. Egy jó állapotú Ikarus 250-es. Ezek a C56-os Ikarusok igen jó gépek. 2009-ben négy Credo EN18-ast állított forgalomba a
Pannon, többek között Komlóra is járnak, megbirkóznak a meredek, kanyargós
mecseki utakkal is. Korábban a legtöbben elképzelhetetlennek tartották, hogy
oda csuklós járjon. A NABI 700SE buszok szintén Magyarországon,
konkrétan Kaposváron készültek. Egy MAN és még egy Credo. Sajnos beborult, mire Uránvárosba értem. A helyi
közlekedést Ikarus 200-asok, 400-asok, Mercedes-Benz Conecto-k és néhány
Citaro látja el. Egy 24-essel kimentem Szentkútra. Nagyon
hangulatos a sok keskeny, hegyi buszvonal, sajnos ilyen időben nem
nagyon tudtam ezeket fotózni. Az egyik legnagyobb magyarországi lakótelep
található Kertvárosban. Ez a mediterrán hangulatú végállomás 2006-ban épült a
régi kertvárosi, valamint a Nevelési Központ összevonásaként. Utasforgalma
nem túl nagy, mivel a házaktól messzebb van, az utasok inkább az eredeti
megállókban szállnak fel. Egy kicsit megint sütött a nap, így gyorsan
végigfotóztam a tárolót. A Csontváry utcai megállóban még a nyári menetrend
ellenére is 1-2 percenként akadt fotótéma. Komolyan elgondolkodtam, hogy
Pécsen a menetrendet tekintve jobb színvonalú-e a tömegközlekedés, mint
Miskolcon. A miskolci ritkítások miatt most már biztos vagyok benne, igaz
lehet, Pécs se fogja tudni elkerülni a járatcsökkentést. A 61-es és a 62-es viszonylat két, ötperces
menetidejű vonal, a kertvárosi lakótelepen belül közlekednek. A kép az
Illyés Gyula utcában készült. BPX-182. És újból IUE-657. Jó időben milyen jó
fotóhely lett volna. Uránvárosban találtam egy kis napsütést, így
gyorsan fotóztam egy kicsit. A baranyai megyeszékhelyen öt, 1995-ös évjáratú
Ikarus 435-ös közlekedik. BPV-102 és KGR-247. KGR-248 az Olympia Üzletháznál. Két Pannonos jószág. BPV-093 egy trilexes-ráncajtós-budifülkés gép,
lesz még hozzá szerencsénk. |