Néhány győri kép

2010. szeptember 18-án, egy szombati napon Győrbe utaztam, mivel az Európai Mobilitási Héthez kapcsolódóan "volán relikviákat", régi viszonylattáblákat, menetrendeket lehetett vásárolni a Megyeháza előtt.

Ne szaladjunk ennyire előre, 2010 tavaszán szintén jártam Győrben, de ekkor az időjárás miatt csak néhány képet készítettem. AFF-690 a Korányi téren.

 

A Révai utca a legfontosabb helyi járati végállomás.

 

Az adyvárosi decentrum 2009-ben, a hálózat átszervezésekor szűnt meg, az innen induló járatok össze lettek kötve, meg lettek hosszabbítva.

 

Ezek már tényleg szeptemberi képek. A harmadik (az adyvárosi megszüntetése óta a második) decentrum Marcalvárosban található.

Elég mostoha körülmények vannak itt, pedig a korábbinál jóval több busz indul innen. Egyszer majd csak épül egy XXI. századi végállomás.

GSA-484 a leszállóhelyen.

A 22-es 2009 óta nem csak Marcalvárost, hanem Ménfőcsanakot is kiszolgálja, így még hétvégén is viszonylag kihasznált.

Sajnos borús idő volt, dél körül kb. egy óráig sütött a nap, ekkor találtam egy jó fotóhelyet a Lajta-Gerence utca kereszteződésében.

HJL-273. Ikarus 260-as Győrben már nincs, csuklós 280-as viszont van még vagy 20 darab, de azok csak munkanap járnak, így be kellett érni az újabb járművekkel.

Újabb Credo BN 12. Ebből a típusból eddig 19 darab állt forgalomba, az első 2005-ben.

Az Ikarus EAG E94-esek már jóval idősebbek, 1996-98 között érkeztek.

A Tesco járatot nem a Kisalföld Volán végzi, hanem egy maszek cég, ezzel az MAN NL 202-vel.

A Rába Premier 091-esekből 12 darab állt forgalomba 1999 és 2001 között. Ezekben a kocsikban Rába D10-es motor és Voith automataváltó van, míg a miskolciakban MAN motor és ZF váltó.

NABI-ból is van egy pár, de nem túl népszerűek.

 

Két E94-es. Mint látható, újabban hétvégén is egész gyakori a közlekedés, nem sokat kellett várni két fotótéma között.

Mondjuk a 14-es vasárnapi 30 percezése elég gáz. Haránt irányú vonal, sok városrészt összeköt, még a szombati 20 percezés mellett is tömeg volt rajta.

Újabb bevásárló járat, ezúttal a Duna Centeré.

 

Újabb két busz.

Hétvégén elvileg nem jár csuklós, kivétel erősíti a szabályt. Ikarus 417-esből három darab üzemel, 2000 óta.

Na még egy utolsó kép innen.

Átmentem a József Attila lakótelepre, de itt már gyülekeztek a felhők. GSA-483 a Szőnyi M. utcai megállóban.

A 2-es még hétvégén is egész gyakori, 20 percenként jár, ezért megvártam a következőt. Ekkor már teljesen beborult.

Délután még előfordult napsütés, például a 8-as pinnyédi végállomásán. Az átszervezés előtt a 13-as járt ide a Révai utcából, ritkábban.

EZY-622 a Pinnyéd melletti erdőben.

KCM-437 a belvárosban, a Virágpiacnál.

És végül ugyanaz a kocsi a 8-as másik végállomásán, Likócson. A 2009-ben bevezetett új vonalhálózatnak köszönhetően használhatóbbá vált a tömegközlekedés; 2011-ben nem emelkedett a díjszabás, a döntéshozók belátták, hogy a tarifaemelés hatására csökkenő utasszám miatt csak csökkennének a bevételek; a közeljövőben EU-s forrásból itt is fejlesztik majd az utastájékoztatást. Csak remélni merem, hogy a jövőben a többi (nagy)várossal ellentétben Győrben nem fog leépülni a helyi közösségi közlekedés, hanem folytatódnak a fejlesztések.

Főoldal