Felső-Majláth, végállomás 

2012. január 16. nagy nap a miskolci tömegközlekedés történetében. Nem azért, mert új vezérigazgatója lett az MVK-nak, nem is azért, mert megváltozott az Auchan járat útvonala, hanem mert hatvan év után új szakasszal a gazdagodott a miskolci villamos hálózat (ha az 1974-ben megépült, telepre vezető sínpárt nem számítjuk).

Az első mentrendszerinti villamos 16-án, 0 óra 40 perckor érkezett meg Felső-Majláthra. Hivatalos átadás nem volt, a járművezető és közlekedésbarátok jóvoltából azért egy kisebb ünneplésre, pezsgőzésre sor került.

Az utóbbi időben a koszorú vasútvonal bezárást jelentett, most azonban volt ok az örömködésre.

 

Ez pedig már a nappali forgalom. A végállomáson és az ökörhugyozásban eléggé csikorognak a villamosok, ami joggal zavarja a lakókat, de előbb-utóbb csak megoldódik ez is.

Maga a végállomás még nem készült el, kezdetben ideiglenes le- és felszállóhelyen zajlott a forgalom.

 

A villamosok persze a leendő végállomáson fordultak.

A létesítmény szerintem túl lett méretezve annak a néhány busznak, a villamosok is elég nagy kört tesznek meg, ennek ellenére szűk ívek épültek. Na de majd meglátjuk mi lesz.

De jó fotóhelyet találtam!

 

Látványos az építési területen közlekedő villamos, van még hátra munka bőven. Elvileg májusra lesznek készen.

 

Alsó-Majláth. Nem hiszem, hogy itt bárkit is zavar a parkban lévő villamosvonal.

Az utasforgalom is nőtt, jó lett volna sűríteni az 1-es villamost, de továbbra is csak a Tátrák közlekedhetnek rajta, azokból meg csak 18 darab van. De félek, ha megérkeznek az új Skodák, akkor sem lesz sűrítés (sőt örülhetünk, ha nem ritkítanak), miközben a párhuzamos buszközlekedést megszűntetik.

Na, nézzük ugyanezt hóban.

 

 

Fordulás az új hurokban.

 

Nem rég még a 69-es buszt vártam itt, most meg már a villamosoké a terep. Sok mindent lehet mondani a kivitelezésre, de az biztos, hogy gyorsan (másfél-két év alatt) elkészültek vele, igaz még nincsenek teljesen kész.

Bölcs utca.

 

Március elsejétől a párhuzamos buszközlekedést leépítették, Diósgyőrbe csak mutatóban jár busz, miközben a villamos nem lett sűrűbb (sőt! hétvégén ritkább), ami természetesen utasszámcsökkenéssel járt (viszont a villamoson nem lettek többen). Vagyis ez a "fejlesztés" valójában színvonal csökkenést jelent, és hiába az új pálya, a villamosok továbbra is lassabbak a busznál, ráadásul tele lett a vonal értelmetlen, rosszul hangolt jelzőlámpákkal. Így hiába a hosszabbítás, felújítás, koránt sem felhőtlen az öröm.

Főoldal