2008 és
2009
után 2010. július 10-én harmadik alkalommal is megrendezésre került a Polgári
Ikarus, Csepel és Veteránjármű találkozó. A legtöbb program a város
határában volt, de én csak a főutcán való felvonulást fotóztam. A felvonulás élén az Ikarus
31-esünk volt. Azóta az MVK-nál már elkészült egy újabb nosztalgia
jármű, egy Ikarus 620-as. A következő busz szintén
egy 31-es volt, pontosabban a távolsági változat, a 311-es, a Hajdú Volán
színeiben. Ezután Csepel teherautók és
egyéb veterán járművek következtek, ezekről csak dokumentum
jelleggel készítettem pár képet, annyira nem állnak közel hozzám. Na végre egy csuklós! Ez a
kocsi 2008-ig Győr helyi járatain közlekedett, AFF-668 rendszámmal. Két vadi új Ikarus E134 is
jelen volt, még mindkettő próbarendszámmal, de az egyik már Borsod
Volános festésben. Az ex-Kapos Volános Ikarus
266-os egyik találkozóról sem maradhat el. Ezúttal a Szabolcs Volán is
képviseltette magát, egy ex-NDK-s Ikarus 260-assal. A CLD-270 normál esetben Nyíregyháza
útjait koptatja. Az ex-MÁV-os KPY-822. Ez az Ikarus 350-es korábban a
Bács Volánnál szolgált, azóta magántulajdonba került. A Körös Volán is jelen volt egy
E98-assal. AAT-306, az eseményen
résztvevő legkirályabb kocsi, egy trilexes-ráncajtós 280-as. Korábban a
Vasi Voláné volt, Szombathely helyi közlekedésében vett részt. Természetesen Dobos Robi Ikarus
280-asa sem hiányozhatott. A menet végén a Borsod Volán
legújabb Volvo autómentője. Ezután még a polgári
buszvégállomáson fotóztam pár normál, menetrendszerinti kocsit. A Hajdú Volán
idétlen Autosan midibuszai sajnos a Debrecen-Miskolc vonalon is
előfordulnak. A tiszadobi MAN is tiszteletét
tette. Miután a DKV átvette a
debreceni buszközlekedést, a Hajdú Volán selejtezte/eladta a régi Ikarusai
nagy részét, de néhány átkerült a helyközi üzemhez. Átmenetileg GXW-443 is
helyközi vonalakon közlekedett, de azóta már el lett adva a BKV-nak. |