2013. szeptember-december Nem lesz egy
hosszú galéria, de azért talán érdemes végiggörgetni. Kezdjük az ország
másik felében. A Dunántúlon volt egy kis dolgom és Tatabányán akadt egy-két
órám, ezalatt megcsodáltam a város új helyi járati decentrumát az Omega
parknál. Az Omega park a város másodikként megépült, igencsak sikertelen
plázája, amit próbálnak életben tartani, például uniós pénzből a
bevásárlóközpont mellé épült ez az átszállóhely. Hogy egy ekkora városban mi
indokolja az átszállást, illetve egyes járatoknak miért itt, egy-két
megállóval egy komolyabb lakótelep előtt, a semmi közepén van a
végállomása, azt nem tudom. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy direkt meg lett
erőszakolva a hálózat, hogy valami funkciót találjanak ennek a helynek,
és sok szempontot figyelembe vettek, csak pont a tömegközlekedőkét nem. Na mindegy,
ez az Ikarus 260-as (AFF-238) azért szépen mutatott. Meg ez a
415-ös is. Tatabányán még viszonylag sok Ikarus közlekedik, érdemes tenni ide
egy utazást. Esztergomban
2011. július 3-án szűnt meg a helyi közlekedés (illetve pont e sorok
írásakor, 2014. február elsején újraindult az egyik vonalon), az onnan
felszabadult KEZ-579-es azóta itt közlekedik. A
következő helyszín Mór, egy kellemes, rendezett kisváros
Székesfehérvártól északra. Vissza a
hazai pályára! Hétvégén és este csuklósokkal van tele Felső-Majláth, a
gazdaságosság jegyében ugyanis az 1-es és 1A-s viszonylatról több kocsi is
itt kezd és végez hajnalban/este. A kép
készítésekor épp vágányzár volt, így néhány villamos is itt töltötte a
hétvégét. A
sétálóutcára nem szívesen engedik rá a pótlóbuszokat, így azok útvonala a
belvárosban igen kacskaringósra sikerült, hogy minél közelebb álljanak meg az
eredeti villamosmegállókhoz, itt például épp a Villanyrendőrnél. A három, még
forgalomban lévő 260-as egyike a Harsányi utcánál. Kis pozitívum, hogy a
4-es szeptembertől be lett sűrítve, így hosszú évek után munkanap
ismét elfogadható, 15-20 perces követéssel közlekedik. Munkanap csúcsban
egy-két csuklós még előfordul, de alapvetően már a szólóké a terep,
itt épp a HDF-366-é, közvetlenül a végállomás előtt. Zenta utca,
a vasgyári hurkot leszámítva az itteni ki irányú megálló az egyetlen, ahol
nem épült esőbeálló. Persze nem
ezt akartam dokumentálni, hanem az aznaptól (december 1.) közlekedő
adventi villamost. Idén a 202-est díszítették fel, és a piros szín helyett
most a barna dominált. Ezután a két
végállomáson is lefotóztam: a Tiszain… … és
Majláthon. Az embereknek idén is tetszett a kezdeményezés, az utcán sokan
előkapták a telefonjukat, hogy egy képet készítsenek. Az MVK
honlapján megjelent a hír, hogy december 6-án megszűnik az ingyenes Tesco
járat, végül az áruház az utolsó pillanatban észbekapott, és
meghosszabbították a szerződést, így továbbra is változatlan menetrenddel
közlekedik a járat. |