2013. szeptember-december

Nem lesz egy hosszú galéria, de azért talán érdemes végiggörgetni.

 

Kezdjük az ország másik felében. A Dunántúlon volt egy kis dolgom és Tatabányán akadt egy-két órám, ezalatt megcsodáltam a város új helyi járati decentrumát az Omega parknál. Az Omega park a város másodikként megépült, igencsak sikertelen plázája, amit próbálnak életben tartani, például uniós pénzből a bevásárlóközpont mellé épült ez az átszállóhely. Hogy egy ekkora városban mi indokolja az átszállást, illetve egyes járatoknak miért itt, egy-két megállóval egy komolyabb lakótelep előtt, a semmi közepén van a végállomása, azt nem tudom. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy direkt meg lett erőszakolva a hálózat, hogy valami funkciót találjanak ennek a helynek, és sok szempontot figyelembe vettek, csak pont a tömegközlekedőkét nem.

Na mindegy, ez az Ikarus 260-as (AFF-238) azért szépen mutatott.

Meg ez a 415-ös is. Tatabányán még viszonylag sok Ikarus közlekedik, érdemes tenni ide egy utazást.

Esztergomban 2011. július 3-án szűnt meg a helyi közlekedés (illetve pont e sorok írásakor, 2014. február elsején újraindult az egyik vonalon), az onnan felszabadult KEZ-579-es azóta itt közlekedik.

 

A következő helyszín Mór, egy kellemes, rendezett kisváros Székesfehérvártól északra.

 

Vissza a hazai pályára! Hétvégén és este csuklósokkal van tele Felső-Majláth, a gazdaságosság jegyében ugyanis az 1-es és 1A-s viszonylatról több kocsi is itt kezd és végez hajnalban/este.

A kép készítésekor épp vágányzár volt, így néhány villamos is itt töltötte a hétvégét.

A sétálóutcára nem szívesen engedik rá a pótlóbuszokat, így azok útvonala a belvárosban igen kacskaringósra sikerült, hogy minél közelebb álljanak meg az eredeti villamosmegállókhoz, itt például épp a Villanyrendőrnél.

A három, még forgalomban lévő 260-as egyike a Harsányi utcánál. Kis pozitívum, hogy a 4-es szeptembertől be lett sűrítve, így hosszú évek után munkanap ismét elfogadható, 15-20 perces követéssel közlekedik.

Munkanap csúcsban egy-két csuklós még előfordul, de alapvetően már a szólóké a terep, itt épp a HDF-366-é, közvetlenül a végállomás előtt.

 

Zenta utca, a vasgyári hurkot leszámítva az itteni ki irányú megálló az egyetlen, ahol nem épült esőbeálló.

Persze nem ezt akartam dokumentálni, hanem az aznaptól (december 1.) közlekedő adventi villamost. Idén a 202-est díszítették fel, és a piros szín helyett most a barna dominált.

 

Ezután a két végállomáson is lefotóztam: a Tiszain…

 

… és Majláthon. Az embereknek idén is tetszett a kezdeményezés, az utcán sokan előkapták a telefonjukat, hogy egy képet készítsenek.

Az MVK honlapján megjelent a hír, hogy december 6-án megszűnik az ingyenes Tesco járat, végül az áruház az utolsó pillanatban észbekapott, és meghosszabbították a szerződést, így továbbra is változatlan menetrenddel közlekedik a járat.

Főoldal