2012-2013. tél

A címet egy kicsit tágabban értelmeztem, a fent említett időszak történésein kívül két, novemberi kép is otthonra talált az oldalon.

 

Már több, mint egy éve, hogy a 19-es lefelé a komlóstetői lakótelep érintésével közlekedik. Jó lenne, ha felfelé is így tenne, nemcsak az utasok miatt, hanem azért is, mert nagyon király képeket lehetne készíteni (illetve most is lehet, hátulról), na persze ahhoz még a köd helyett valami normális időjárás is kellene.

A karácsonyi készülődés jegyében december másodika és január hatodika között első alkalommal közlekedett Miskolcon adventi villamos, a 210-es Tatra lett kívül-belül feldíszítve és díszkivilágítással ellátva. Ez a kép Felső-Majláthon készült az első fordulóban.

 

Érdekes színfoltja volt a városnak, és volt hangulata, ha a karácsonyi bevásárlásból hazafelé menet pont kifogta az ember.

A Szent Anna téri megálló, háttérben a templom.

Lássunk egy nappali képet is a Városháztéren. Az embereknek tetszett, és vigyáztak is rá, nem láttam nyomát rongálásnak.

 

A bükkszentlászlói 68-as vonal érdekes színfoltja a miskolci tömegközlekedésnek: a városrész (falu) egy szűk völgyben fekszik, ahol az út pont csak olyan széles, mint a busz. Egy kis havazás után néztem ki ide, gondoltam hátha itt még maradt egy kis hó, és igazam lett. A fotók amúgy Bükkszentlászló alsó megállónál készültek

Lesétáltam egy megállót, míg megfordult, szerintem megérte.

 

Csak alig pár nappal vagyunk később: ismét havazás, ismét Szentlászló, most azonban egy Ikarus 412-est sikerült elkapni, és egy megállóval feljebb szálltam le.

Ez tetszik! A vonalon amúgy alapból Plasma jár, de a reggeli csúcsban és délután a 13.20-as, 14.15-ös, 15.00-s és talán a 15.45-ös járatokban normál, szóló kocsi közlekedik. A község amúgy 1981. óta tartozik Miskolchoz, egy évvel később indult meg a 68-as a Volán járat helyett.

 

Nézzünk le a Marxra! A ritkításoknak és a sokszor 10-15 perces kimaradásoknak köszönhetően csúcsban nagy tömeg van a villamosokon.

 

Lássunk Tátrákat is, köztük a díszektől megfosztott 210-est.

Háttérben a Bükk.

A leállított Lohner C3-as pótkocsik ekkor még a Negyedik utcán álltak, azóta a 300-as kivételével a többit elbontották.

Egy E1-es a telep mellett, egy-két év múlva ezeknek a kocsiknak is annyi.

Mi, miskolciak szinte már észre sem vesszük, hogy a villamoshálózatunknak ilyen hangulatos részei is vannak.

Egy délelőtti körbetekintés a kilátónál: mivel újabban a 29-es kocsik is többnyire itt állnak, és a főtéren csak fordulnak, a ritkítások ellenére is sok kocsi szokott itt lenni.

 

 Például az utóbbi pár évben ritkán állt több busz is a szólók tárolóján.

 

Két kép a Hejő-parton, kellemes környezetben fekvő Farkas Antal utcai fordulóról. A 14-es 1984. július elseje óta jár idáig, előtte csak a Cementgyárig közlekedett.

És az oldal végződjön Újgyőris képekkel: napi szinten már csak kevés Ikarus 200-as van forgalomban, a 16-oson viszont jó eséllyel találkozhatunk velük.

Március elsejétől ismét változott az Auchan 1 útvonala, csak az áruház és a Centrum között közlekedik, ezért február utolsó napján a főtéren is megörökítettem az AKD-694-est.

 

Való igaz, hogy a Centrumnál eddig is szinte kiürült, így legalább a rövidebb szakaszon gyakrabban járhat, igaz véletlenül sem ütemesen és a betérős 7-essel összehangoltan. Mellesleg az Auchan 2 üzemideje is jelentősen csökkent.

Na, még néhány kép, az AKD-707-es mostanában a 29-esen volt jellemző.

 

 

Még vártam néhány kocsit, ha már ilyen szépen sütött nap, végre megjött a jó idő! Aztán két héttel később persze kiderült, hogy tavaszról még szó nincs.

Főoldal